پارچه پنبه ای زرین پود

ترگال پلی استر پنبه

در این مطلب می خواهیم درباره پارچه پنبه ای زرین پود صحبت کنیم.

پارچه پنبه ای نوعی پارچه طبیعی است که از الیاف گیاهی پنبه ایجاد می شود. این پارچه که در طیف گسترده ای از بافت ها عرضه می شود و همه کاره ترین و محبوب ترین پارچه در جهان است.

به گفته مورخان، پنبه از هند سرچشمه می گیرد (اولین قدمت حدود 3250-2750 قبل از میلاد است)، با این حال، برخی باستان شناسان استدلال می کنند که از مصر (2500 سال قبل از میلاد) آمده است. در اروپا، پنبه از 350 سال قبل از میلاد مسیح شناخته شده است، با این حال، در بیشتر مواقع استفاده از آن تا انقلاب صنعتی در بریتانیای کبیر در دهه 1770 محدود بود.

مدت ها قبل از اختراع الیاف مصنوعی، پنبه حتی در مقایسه با پشم و کتان مورد علاقه مردم بود. دلیل چنین پیچ و خم چه بود و چرا ما همچنان به آن عشق می ورزیم؟ همه اینها به لطف خواص منحصر به فرد الیاف پنبه است.

پنبه یک الیاف طبیعی است که از غلاف گیاه پنبه به دست می آید و برای ساخت انواع پارچه استفاده می شود. فیبر در مرکز توخالی است و در زیر میکروسکوپ شبیه یک نوار پیچ خورده است. الیاف پنبه 7000 سال است که کشت می‌شود و به نظر می‌رسد که محبوبیت آن افزایش می‌یابد زیرا فناوری مدرن آن را با الیاف دیگر ترکیب می‌کند و کارایی خاصی به آن می‌دهد. پنبه را می توان بافته یا به صورت پارچه بافته کرد. دو تا از متداول ترین بافت ها برای پنبه، بافت ساده و جناغی هستند. یک بافت ساده، پارچه‌هایی مانند گینگهام، پرکال، مجلسی و پارچه‌های پهن تولید می‌کند. بافت جناغی دوام بیشتری دارد و در جین، خاکی و گاباردین یافت می شود. بافت ساتن با الیاف پنبه کمتر رایج است، زیرا کمی لباس‌پوش‌تر است، اما در پنبه‌های براق مانند ساتن یافت می‌شود. پارچه پنبه ای محبوب است زیرا مراقبت از آن آسان است و در طول سال راحت است. تمیز کردن پنبه آسان است. می توان آن را شسته یا خشک شویی کرد. دمای بالای آب را تحمل می کند، اما مستعد جمع شدن است. حتی با پارچه‌های از قبل شسته شده، بیشتر پارچه‌های نخی در اولین شستشو جمع می‌شوند، بنابراین لازم است قبل از دوخت مجدداً پیش ‌شویی کنید. در مورد پنبه های چاپ شده، اکثر تولید کنندگان برای حفظ طرح پارچه، تمیز کردن خشک را توصیه می کنند.

پنبه چه ویژگی خاصی دارد؟

پنبه دارای مزایای بسیاری از جمله توانایی آن در کنترل رطوبت، عایق بودن، ایجاد راحتی و همچنین ضد حساسیت، ضد آب و هوا و پارچه ای بادوام است. پنبه به طور طبیعی جاذب است و مانند مواد مصنوعی تعریق را نشان نمی دهد و به خشک نگه داشتن به شما کمک می کند.

پارچه پنبه ای برای چه استفاده می شود؟

از این پارچه برای ساخت حوله، حوله و روتختی و پتو و لحاف استفاده می شود. حتی ممکن است تولیدکنندگان از پنبه برای ساخت پرده ها، دیوارپوش ها و دیگر انواع تزئینات خانه استفاده کنند.

منبع اصلی پنبه چیست؟

پنبه یک فیبر اصلی نرم و کرکی است که در یک محفظه محافظ در اطراف دانه ‌های گیاهان پنبه‌ای از جنس Gossypium در خانواده نوعی از گل خطمی رشد می‌کند.

چرا پنبه بهترین ماده است؟

یکی از قوی‌ترین الیاف طبیعی اطراف، پنبه نسبت به سایر پارچه‌ها بادوام‌تر و مقاوم‌تر است. این استحکام به آن اجازه می دهد تا در برابر سایش مداوم بدون فرسودگی مقاومت کند. و الیاف آن در هنگام خیس شدن 30 درصد قوی‌تر می‌شوند.

پنبه در چه آب و هوایی رشد می کند؟

پنبه بومی بیابان های نیمه خشک است و به دمای گرم نیاز دارد. گونه های تجاری پنبه منشأ گرمسیری و نیمه گرمسیری دارند، برای بالغ شدن به تعداد زیادی واحد حرارتی نیاز دارند و دارای سطوح مناسبی از تحمل گرما هستند. با این حال، پنبه می تواند در برابر استرس گرمایی، به ویژه در دوره های مرطوب، آسیب پذیر باشد.

چگونه پنبه را تشخیص می دهید؟

با استفاده از تست سوختگی می توانید پارچه را برای 100% پنبه تست کنید، سپس چند الیاف بردارید و روی شعله نگه دارید. 100% پنبه از حرارت فر نمی خورد. بوی کاغذ سوخته می دهد و خاکستری مایل به خاکستری بدون علائم ذوب شدن به جا می گذارد.

چرا پنبه پایدار است؟

بنابراین، پنبه پایدار به‌گونه‌ای رشد می‌کند که بتواند سطوح تولید را با حداقل اثرات زیست‌محیطی حفظ کند، بتواند معیشت تولیدکنندگان و جوامع پایدار را پشتیبانی کند، و می‌تواند این کار را در مواجهه با محدودیت‌های اکولوژیکی بلندمدت و فشارهای اجتماعی-اقتصادی انجام دهد.

شستن پنبه:

پنبه یک ماده برای نگهداری آسان است. به سادگی می تواند در ماشین لباسشویی و خشک کن برود.

اما مطمئن شوید که کوچک نمی شود! انقباض ناشی از بافته شدن محکم الیاف در طول تولید است. اگر به آن آب اضافه کنید، الیاف کمی شل می شوند و باعث می شود پارچه پنبه ای کوچک شود.

در دماهای بالاتر احتمال چروک شدن پارچه حتی بیشتر است، بنابراین عاقلانه است که برای بار اول آن را در دمای پایین بشویید و مستقیماً در خشک کن قرار ندهید.

علاوه بر این، با طرح های جدید، عاقلانه است که ابتدا یک بار پنبه را بشویید تا پارچه از قبل کوچک شده باشد و بعد از آن با شگفتی مواجه نشوید.

پیام بگذارید

X