پارچه پلی ویسکوز باکیفیت

پارچه پلی ویسکوز

در این مطلب می خواهیم درباره پارچه پلی ویسکوز  صحبت کنیم.

پارچه پلی استر ویسکوز

پارچه پلی ویسکوز (یا فقط پلی ویسکوز) ترکیبی از ویسکوز و پلی استر است.

هر دو نیز به تنهایی لباس ساخته می شوند، اما پوشیدن و مراقبت از آنها بسیار متفاوت است.

ترکیب پلی استر با ویسکوز بهترین های هر دو جهان را بسیار مقرون به صرفه می دهد. پلی ویسکوز به بهترین وجه به عنوان یک الیاف نیمه طبیعی یا نیمه مصنوعی توصیف می شود.

با ترکیب ویسکوز و پلی استر برای ایجاد کیفیت پارچه جدید، پلی ویسکوز تا حد زیادی پوشش و احساس دلپذیر ویسکوز استاندارد را حفظ می کند، بنابراین لمس آن کاملا طبیعی است.

اما پلی استر اضافه شده به این معنی است که مراقبت از پلی ویسکوز بسیار آسان تر است، زیرا قابل شستشو در ماشین لباسشویی است و می توان آن را خشک کرد.

همچنین بسیار مستحکم است و برای پوشیدن لباس های سخت یا مکان های تجاری سنگین مانند صندلی های عمومی ایده آل است. پلی ویسکوز نسبت به بسیاری از الیاف مصنوعی دارای بهتر است، اما نسبت به الیاف کاملا طبیعی مانند پشم تنفس کمتری دارد. پلی ویسکوز از درخشندگی بالایی برخوردار است که مشخصه هر دو ماده تشکیل دهنده آن است.

و اینکه می‌توان آن را گرم کرد، برای محصولاتی مانند کیلت یا دامن‌های پلیسه ‌دار زنانه که از چین ‌خوردگی دائمی بهره می‌برند، یک مزیت است.

چرا پلی ویسکوز بخریم؟

سه نوع مشتری اصلی وجود دارد که پلی ویسکوز را انتخاب می کنند. اولین مورد از ویژگی های سخت پوشیدن و قابل شستشو و همچنین مقرون به صرفه بودن آن، استفاده از پارچه در اثاثه یا لوازم داخلی، لباس ها یا اثاثیه نرم که در معرض ساییدگی و پارگی هستند یا نیاز به شستشوی منظم دارند، مانند صندلی های سنگین، یونیفرم ها، لباس های کودکان، قدردانی می کند. ، یا سفره.

گروه دیگر کسانی هستند که از حساسیت به پشم رنج می برند. این مشتریان پلی ویسکوز را به دلیل خواص ضد حساسیت (یا ضد حساسیت) آن به عنوان جایگزین پشم انتخاب می کنند.

در واقع تشخیص یک پلی ویسکوز خوب در نگاه اول از پشم خالص جدید هنگامی که به صورت دامن یا کت ساخته می شود دشوار است. بنابراین از بسیاری جهات پلی ویسکوز یک جایگزین ایده آل برای پشم است.

دلیل سوم این است که به عنوان یک محصول نیمه طبیعی بدون منبع حیوانی است. بنابراین پلی ویسکوز توسط گیاهخواران و برخی گیاهخواران به پشم ترجیح داده می شود.

پلی ویسکوز از چه چیزی ساخته شده است؟

ویسکوز که به نام ریون شناخته می شود، یک الیاف سلولزی طبیعی با پایه گیاهی ساخته دست بشر است که از خمیر چوب یا بامبو حل شده بازسازی می شود.

ویسکوز اولین بار در سال 1883 در فرانسه و در حجم های تجاری از سال 1910 تولید شد، که در اصل به عنوان ابریشم مصنوعی شناخته می شد، اگرچه از نظر شیمیایی بیشتر شبیه پنبه است.

این فیبر فوق العاده همه کاره و بسیار ارزان برای تولید است، کاربردهای بی شماری پیدا کرده است و در حال حاضر تولید شده ترین الیاف ساخت بشر در جهان است.

صاف، نرم، سبک و راحت، ویسکوز به خوبی پوشانده می شود و آن را برای لباس های تابستانی، دامن های نرم، بلوزها و مخمل مصنوعی مورد علاقه قرار می دهد. ویسکوز در برابر استاتیک مقاومت می کند و قابل تنفس است و گرما یا تعریق بدن را به دام نمی اندازد. با این حال، ویسکوز به خودی خود خیلی قوی نیست، به خصوص که آب را به راحتی جذب و نگه می دارد، در صورت خیس شدن، نیمی از استحکام خود را به طور کامل از دست می دهد و در صورت مرطوب شدن، در معرض کپک زدن قرار می گیرد.

ویسکوز همچنین هنگام قرار گرفتن در معرض نور خورشید می تواند تجزیه شود و مستعد ساییدگی، چروکیدگی، چروک شدن و چروک شدن است. معمولاً فقط باید خشکشویی شود.

پلی استر یک الیاف مصنوعی

پلی استر یک الیاف مصنوعی است که از روغن تصفیه شده است. پارچه پلی استر خالص بر خلاف ویسکوز در برابر پر شدن، چروک و سایش مقاوم است و در دمای معمولی جمع نمی شود.

90% کریستالی بودن آن، آب را به راحتی جذب نمی کند، بنابراین سریعتر خشک می شود و در برابر کپک مقاوم است. اما این مقاومت در برابر آب معایبی نیز دارد، زیرا برای رنگ‌آمیزی به رنگ‌های پرهزینه نیاز دارد و حتی پس از آن نیز در معرض سفید شدن در برابر آفتاب است.

این امر مستلزم آن است که پلی ویسکوز یک فرآیند دو مرحله ای باشد. ناتوانی آن در جذب عرق باعث می شود که پلی استر در هوای گرم پوشیده نشود. اما وقتی به ویسکوز اضافه می‌شود، این ویژگی‌ها بیشتر به خود می‌آیند.

آیا پلی ویسکوز از نظر زیست محیطی پایدار است؟

از آنجایی که ویسکوز مبتنی بر گیاه است و بنابراین قابل تجدید است، به طور گسترده ای به عنوان یک ماده سازگار با محیط زیست و پایدارتر از سایر الیاف مصنوعی دیده می شود. اما آیا این درست است و در مورد پلی ویسکوز چطور؟

پاسخ مختلط است. جزء پلی استر پلی ویسکوز به وضوح مشکل ساز است، که از هیدروکربن ها به دست می آید، با تمام پیامدهای تغییرات آب و هوایی که صنعت به همراه دارد، به علاوه اثرات شیمیایی ناشی از ساخت آن. از این نظر که شبیه سایر الیاف مصنوعی است.

اما در مورد ویسکوز، استدلال ها پیچیده تر هستند. ویسکوز به عنوان یک الیاف گیاهی، ذاتا سمی یا آلاینده نیست.

اما برای ایجاد آن و مقاومت در برابر سایش و شستشوی منظم، سلولز خام باید از نظر شیمیایی مانند سود سوزآور، آمونیاک، استون و اسید سولفوریک تصفیه شود، که سپس فیلتر شده و به صورت یک نخ ریز چرخانده می‌شود.

کمپین‌ها ادعا می‌کنند که این فرآیند مواد شیمیایی سمی را در هوا و آبراه‌های اطراف کارخانه‌های تولید آزاد می‌کند. دی سولفید کربن که همچنین مورد استفاده قرار می گیرد با سطوح بالاتر بیماری های قلبی، نقص های مادرزادی، بیماری های پوستی و سرطان در کارگران نساجی و کسانی که در نزدیکی کارخانه های ویسکوز زندگی می کنند مرتبط است.

بنابراین ما پارچه ای از منبع طبیعی و پایدار داریم، اما با مواد شیمیایی ساخته شده است.

با این حال، تولیدکنندگان تلاش های مثبتی برای اطمینان از تولید پاک انجام می دهند، زیرا ما برای جهانی دوستدار طبیعت تلاش می کنیم.

پلی استر یک الیاف مصنوعی

پیام بگذارید

X