انواع پارچه| لیست قیمت

انواع پارچه| لیست قیمت

امروز میخوایم با کلی پارچه مختلف و باحال آشنا بشیم که تو دنیا وجود داره و شما از وجودشون بی خبرین و اینکه چه کاربردهایی دارن. همینطور  می تونی انواع پارچه|لیست قیمت اون ها رو تو وب سایت ما مشاهده کنی.

قبل از خرید یک نوع پارچه به جای دیگری، باید همیشه استفاده ای که از آن خواهیم کرد را در نظر بگیریم. مثلاً برای ساختن لباس، پارچه خریدن با خریدن پارچه برای خانه یکسان نیست. همانطور که در زمینه پارچه های لباس، خرید پارچه برای ساخت لباس برای کودک با خرید پارچه برای بزرگسالان یکسان نیست. همین امر در مورد مبلمان پارچه نیز صدق می کند. پارچه روکش مبل مانند دوخت پرده نیست و اگر بخواهیم پرده بدوزیم، انتخاب پارچه برای پرده روشن یک چیز است و برای پرده سیاه چیز دیگری است. به طور خلاصه، هر پروژه دارای بافت خاص خود است. تجزیه و تحلیل خواص پارچه ها (مقاومت، راحتی، قوام، سنگینی، شفافیت، سهولت در شستشو) بسیار مهم است، زیرا آنها عواملی هستند که تأثیر زیادی در نتیجه نهایی دارند.

برای دیدن انواع پارچه و لیست قیمت اینجا کلیک کنید.

انواع پارچه

پارچه های الیاف طبیعی
پارچه های الیاف طبیعی با نخ هایی از مواد طبیعی بافته می شوند. این مواد می توانند منشا گیاهی یا حیوانی داشته باشند. منشا آنها نیز می تواند معدنی باشد، اما منسوجات به دست آمده بیشتر در صنعت یا ساخت و ساز استفاده می شود.

پارچه های الیاف گیاهی
الیاف گیاهی از قسمت های مختلف گیاهان یا درختان می آیند: برگ، گل، دانه یا ساقه.

انواع پارچه: راهنمای شناخت بهتر آنها
با توجه به تعداد زیاد انواع پارچه در بازار، یافتن لیست کاملی از تمام پارچه های موجود در بازار با ویژگی های مربوط به آنها کار آسانی نیست. با این حال، می‌توان راهنمایی تهیه کرد که در آن متداول‌ترین انواع پارچه‌ها، یعنی پارچه‌هایی که در اکثر پروژه‌های لباس و خانه استفاده می‌شوند، جمع‌آوری و توصیف شوند. اگر به خیاطی علاقه دارید، اطلاعات زیر در مورد انواع پارچه ها و ویژگی های آنها می تواند برای شما مفید باشد.

انواع پارچه

 

برای دیدن انواع پارچه و لیست قیمت اینجا کلیک کنید.

بافندگی چیست؟
قبل از شروع بهتر است بدانید که بافتن فرآیندی است که از طریق آن نخ ها برای به دست آوردن پارچه ها در هم تنیده می شوند و به لطف آن می توان انواع مختلفی از پارچه ها را تولید کرد که به این موارد تقسیم می شوند: پارچه های تخت بافت: تارهایی که از نظر طول از هم عبور می کنند. پارچه (تار) با نخ‌هایی که از عرض پارچه عبور می‌کند، در زوایای قائم بافته می‌شوند و شکل‌هایی عمود بر یکدیگر ایجاد می‌کنند. پارچه های کشباف: فقط یک نخ بسیار بلند وجود دارد که گویی توری بافته می شود. این پارچه ها به دلیل نوع بافت عموماً کشسان هستند و به خوبی با بدن سازگار می شوند. بهترین نمونه های شناخته شده لباس بافتنی و کشباف هستند.
انواع پارچه ها با توجه به مبدا
با توجه به منشا الیافی که با آن ساخته می شوند، انواع پارچه ها عمدتاً به پارچه های طبیعی و پارچه های مصنوعی تقسیم می شوند.
پارچه های طبیعی چیست؟
پارچه های طبیعی پارچه هایی هستند که کاملاً با الیاف حیوانی یا گیاهی ساخته می شوند، بنابراین از زمان های قدیم استفاده می شوند. آنها با مو و خز حیوانات یا با الیاف سلولز استخراج شده از انواع خاصی از گیاهان ساخته می شوند. این دسته از پارچه ها به راحتی رنگ می شوند و می چرخند. آنها می توانند بافته یا غیر بافته شوند. به عنوان مثال، نمد مجموعه ای از الیاف است که بدون اینکه بافته شوند به هم فشرده شده اند. شناخته شده ترین پارچه های طبیعی عبارتند از:
پشم

پشم

پشم پارچه ای با منشأ حیوانی است و از بافتن پشم گونه های مختلف گوسفند (مشهورترین آنها مرینو)، بز (پارچه های موهر و ترمه)، خرگوش (پارچه آنگورا) یا شتر (آلپاکا، ویکونا، شتر) به دست می آید. پشم خواص مهمی دارد و به همین دلیل عمدتاً در پارچه های لباس استفاده می شود. در واقع پارچه‌های پشمی رطوبت را جذب می‌کنند، اما مهم‌تر از همه گرم هستند و گرما را حفظ می‌کنند و این باعث می‌شود که برای دوخت لباس‌های پاییزی و زمستانی مانند مانتو، کت، دامن، شلوار، کلاه ایده‌آل باشند. ویژگی های دیگر مقاومت و کشسانی است که آن را به پارچه ای ضروری برای دوخت لباس های نساجی با کیفیت و بادوام تبدیل می کند. بسته به کیفیت پشم، قیمت پارچه‌های پشمی می‌تواند از ارزان‌تر تا گران‌تر متغیر باشد، اما باید توجه داشت که به اندازه پارچه‌های نخی ارزان نیستند.
ابریشم

ابریشم

ابریشم یکی دیگر از پارچه های طبیعی با منشاء حیوانی است. از کرم ابریشم می آید و با توجه به عرضه محدود موجود در بازار، ابریشم یکی از گران ترین پارچه ها است. با این حال، ویژگی های آن (ریز، مقاوم، الاستیک، سبک، قابل تنفس است) ابریشم را به پارچه ای عالی برای ساخت یک لباس تصفیه شده، ظریف و با کیفیت تبدیل می کند. باید گفت که ابریشم نیز پارچه ای بسیار ظریف است و نیاز به شست و شوی خاصی دارد، اما این همه ظرافت و ظرافت تنها جذابیت ابریشم را به عنوان ماده انتخابی برای لباس های شیک، شیک و رسمی، برای بلوز، روسری، لباس زیر افزایش می دهد. و بسیاری از برنامه های کاربردی دیگر.
هنوز در مورد پارچه های با منشاء حیوانی، چرم یکی از محبوب ترین و پرطرفدارترین محصولات برای خطوط گران قیمت لباس است. بادوام و انعطاف پذیر است و کاربردهای زیادی از کت گرفته تا شلوار، کیف و حتی کفش و کمربند دارد. با این حال، چرم علاوه بر غیراخلاقی بودن، تأثیر زیست محیطی بالایی نیز دارد، زیرا به درمان ها و فرآیندهای خاصی نیاز دارد. این منجر به تولد پارچه های مد اخلاقی و جایگزین شده است که به خوبی از چرم تقلید می کنند اما از مواد پایدارتر یا حداقل بدون ظلم به دست می آیند.

برای دیدن انواع پارچه و لیست قیمت اینجا کلیک کنید.

پنبه

پنبه

پنبه الیافی با منشا گیاهی است که به پارچه‌ای تازه، تنفس‌پذیر و مستحکم حیات می‌بخشد که مراقبت و شستشو نیز آسان است. به همین دلیل رایج ترین پارچه است و تقریباً همه اقلام لباس و همچنین در بسیاری از پارچه های کتانی خانگی را ارائه می دهد. به طور کلی محبوب ترین پارچه 100٪ پنبه است (بسیار مناسب برای لباس کودکان یا افراد مبتلا به آلرژی پوستی) اما در بازار انواع مختلفی از پارچه وجود دارد که در آنها پنبه حتی با درصد کمتری وجود دارد. بسته به نوع بافت و پود، می‌توان پارچه‌های نخی بسیار متفاوتی داشت، از سبک‌ترین و شفاف‌ترین پارچه‌ها (مانند پارچه‌ای که برای دستمال استفاده می‌شود)، تا مستحکم‌ترین و سنگین‌ترین پارچه‌ها.
کتان

کتان

یکی دیگر از پارچه های مهم با منشاء گیاهی کتان است. پارچه بسیار زیبا با ظاهری طبیعی و همیشه مد، کتان سبک و با طراوت، بهداشتی و ضد حساسیت بوده و قدرت جذب بالایی دارد. همچنین دوخت آن آسان است و به دلیل کیفیت های زیادی که دارد برای دوخت پروژه های بسیار متفاوت استفاده می شود. به عنوان مثال، برای لباس های تابستانی مانند شلوار، دامن، پیراهن و کت و شلوار یک تکه و همچنین برای کتانی های خانگی مانند پرده، رومیزی، ملحفه و حوله استفاده می شود.
مخملی
یکی از مجلل ترین مواد نساجی می تواند از ابریشم یا پنبه ایجاد شود.
الیاف تا زمانی که به رنگ رنگین کمانی معمولی و ظاهری خاص که همه ما می شناسیم، شانه می شوند و درمان می شوند و برای لباس های تصفیه شده که در ظاهر عمدتاً زمستانی استفاده می شوند، عالی هستند.
توصیه ما؟ اگر به دنبال مخملی خاص و گرانبها هستید که به رویدادهای مهم اختصاص دارد، آن را با الیاف ابریشمی انتخاب کنید، برای لباس‌های لوکس و کم‌اعتبار می‌توانید مخمل الیاف پنبه‌ای ارزان‌تر را انتخاب کنید.
شیفون
شفاف و غیر قابل لمس، کمی چروکیده، چنان بافت نمادینی دارد که حتی نام خود را به یک «کیک» معروف وام داده است. نوعی پارچه ابریشمی است که با نخ های تابیده شده کرپ تولید می شود.این ماده ای است که به همان اندازه سبک است که بسیار مؤثر است، هم برای کامل کردن لباس های عروس و هم برای ظاهر برهنه بسیار حساس. در طول روز برای بازی‌های پیچیده «می‌بینم، نمی‌بینم»، با کلیدهای رنگارنگ برای پر زرق و برق‌ترین مهمانی‌ها و در شب برای لباس‌های بلند بسیار شیک کار می‌کند.

 

برای دیدن انواع پارچه و لیست قیمت اینجا کلیک کنید.

LAMÉ
لامه یک پارچه منحصر به فرد است که از پیوند یک نخ فلزی خاص با موادی از انواع مختلف مانند ترمه، ابریشم، پشم یا مصنوعی به دست می آید. ناگفته نماند که کیفیت و عملکرد این ماده نهایی به نوع ترکیب مورد استفاده بستگی دارد.
پارچه های مصنوعی چیست؟

لامه

 

HEMP
الیاف کنف مانند کتان مقاوم، جاذب و سبک است اما منسوجات درشت تری می دهد. با این حال، پارچه ای انعطاف پذیر می دهد، حتی اگر سفت تر از پنبه باشد.

بامبو
الیاف بامبو اسفنج مخملی یا بسیار جاذب می دهد که به ویژه برای ساخت پوشک های قابل شستشو استفاده می شود. پارچه ساخته شده از بامبو بسیار مقاوم و بسیار نرم است.

الاستین
به آن “لایکرا” یا “اسپندکس” نیز می گویند. الاستین به دلیل خاصیت ارتجاعی که به طور گسترده در صنعت نساجی استفاده می شود، در ترکیب بسیاری از لباس ها، به ویژه لباس های ورزشی، مانند مایو یا ساق شلواری استفاده می شود.

به لطف پیشرفت ها، الیاف مصنوعی اکنون تقریباً به طور کامل از الیاف طبیعی تقلید می کنند. به حدی که عملاً تشخیص آنها به سادگی با چشم غیر مسلح یا با لمس غیرممکن شده است. بنابراین اگر نمی‌دانید چگونه یک الیاف نساجی را شناسایی کنید، بدانید که تنها راه برای دانستن منشا یک پارچه سوزاندن یا حل کردن آن است. اما آسیب رساندن به مقاله فقط برای دانستن منشأ آن چه فایده ای دارد؟ به خصوص از آنجایی که اگر در یک مغازه هستید، به وضوح پیچیده است. مشکل اینجاست که فراتر از ظاهر، خواص الیاف طبیعی و الیاف مصنوعی متفاوت است. موثرترین راه حل برای دانستن همه چیز در مورد منسوجات، مطالعه دقیق برچسب مقاله است که باید ترکیب آن را مشخص کند.

برای دیدن انواع پارچه و لیست قیمت اینجا کلیک کنید.

برای آشنایی بیشتر با دیگر انواع پارچه اینجا کلیک کنید.

پارچه های مصنوعی پارچه هایی هستند که اجزاء و الیاف آنها به طور مصنوعی و با استفاده از فرآیندهای شیمیایی و صنعتی ایجاد می شوند. بنابراین، مواد اولیه و ایجاد نخ مصنوعی هستند، که به آنها تطبیق پذیری بیشتر و هزینه تولید کمتر نسبت به پارچه های طبیعی می دهد. این الیاف برخاسته از مطالعه انسان، اغلب به طور خاص برای رفع نیازهای خاص و قوی، بادوام و تمیز کردن آسان ایجاد می شوند. نمونه های رایج الیاف مصنوعی نایلون، پلی استر و اسپندکس (الاستین) هستند که به دلیل قیمت مقرون به صرفه و در دسترس بودن آسان ترجیح داده می شوند. با این الیاف که اغلب به همراه انواع دیگر الیاف طبیعی مانند پنبه بافته می شوند، انواع مختلفی از پارچه ها به دست می آید. این پارچه ها قابل تشخیص هستند زیرا درصدی از الیاف مصنوعی را روی برچسب نشان می دهند.
آیا ویسکوز طبیعی است یا مصنوعی؟
ویسکوزی که جزئی از الیاف طبیعی نیست، بلکه حتی از الیاف مصنوعی نیز به حساب نمی آید، شایسته ذکر ویژه است. پس بیایید بگوییم جایی در این بین است. در واقع ماده خام برای تولید ویسکوز از سلولز در حالت مایع استخراج می شود اما فرآیند ریسندگی مرطوب است. نکات مثبت ویسکوز بسیار است. قابلیت تنفس دارد (بر خلاف پارچه های مصنوعی که باعث تعریق شما می شود)، دارای ظرفیت جذب مشابه پارچه های پنبه ای است و نرم، پوشاننده و خوش پوش است (که به آن ابریشم مصنوعی نیز می گویند).
پرمصرف ترین پارچه ها کدامند؟
از جمله پرکاربردترین الیاف پلی استر، نایلون، اکریلیک و پلی آمید است. به طور کلی برای تولید لباس، این الیاف را با الیاف طبیعی مخلوط می کنند و پارچه های نرم، مقاوم در برابر چروک و بسیار مقاوم به دست می آورند. خواص الیاف مصنوعی: انعطاف پذیر، سبک و بسیار مقاوم هستند.
پارچه های زمستانی چیست؟
پشم، ابریشم، فلانل و پشم گوسفند همگی پارچه هایی هستند که مخصوصا برای روزهای سرد زمستان مناسب هستند. در اینجا به ویژگی های آنها و دلیل مناسب بودن آنها برای فصل سرد می پردازیم.
چگونه انواع پارچه را بشناسیم؟
بهترین راه برای تشخیص کیفیت پارچه ها این است که آنها را با دست لمس کنید، حتی سطوح کوچک را بررسی کنید. خواندن برچسب، طبق قانون اجباری، که ترکیب و داده های ضروری لباس را نشان می دهد، اساسی است.
از چه پارچه هایی باید اجتناب کرد؟
برای پوشاک بهتر است از پارچه های مصنوعی خودداری کنید زیرا به پوست اجازه تنفس نمی دهند و در نتیجه باعث ایجاد بوی بد و مشکلات پوستی می شوند. ویسکوز، یک پارچه مصنوعی که با مواد طبیعی مانند خمیر چوب یا کاه تولید می‌شود، مصالحه خوبی به دست می‌دهد.

برای اطلاعات بیشتر درباره کارخانه تولید پارچه زرین پود اینجا کلیک کنید.

از چه پارچه هایی باید اجتناب کرد؟
برای پوشاک، بهتر است از پارچه های مصنوعی خودداری کنید، زیرا به پوست اجازه تنفس نمی دهند و در نتیجه باعث ایجاد بوی بد و مشکلات پوستی می شوند. ویسکوز، یک پارچه مصنوعی که با مواد طبیعی مانند خمیر چوب یا کاه تولید می شود، مصالحه خوبی به دست می دهد.

پرمصرف ترین پارچه ها کدامند؟
از جمله پرکاربردترین الیاف پلی استر، نایلون، اکریلیک و پلی آمید است. به طور کلی برای تولید لباس، این الیاف را با الیاف طبیعی مخلوط می کنند و پارچه های نرم، مقاوم در برابر چروک و بسیار مقاوم به دست می آورند. خواص الیاف مصنوعی: انعطاف پذیر، سبک و بسیار مقاوم هستند.

پارچه چگونه ساخته می شود؟
پارچه اساساً درهم تنیده ای از نخ های عمود بر یکدیگر است. آنهایی که عمود بر قطعه هستند تار (یا زنجیره) پارچه را تشکیل می دهند، در حالی که نخ هایی که به صورت عرضی چیده شده اند پود را تشکیل می دهند.

 

پیام بگذارید

X